allvarligt..

Jag funderar . . . om vi bara har 4 år kvar att leva? vad skulle ni göra då?

Om 2 år är jag klar sjuksköterska, då har jag 2 år kvar att leva.. och så vill jag plugga till barnmorska, det är 1 år till där.
så alltså har jag 1 år kvar innan jorden går under som jag ska resa, skaffa barn, gifta mig, hinna jobba med det jag utbildat mig till, umgås med alla nära och kära, hoppa fallskärm, hoppa bungyjump, krypa i en grotta, hitta atlantis mm ..
Mitt sista år innan jorden går under kommer alltså bli väldigt intensivt, hur ska jag hinna med allt? helt plötsligt blev hela livet stressigt. Jag som redan hade planerat allt efter tex skolan.. sen kommer någon hopi indian och några forskare fram till att jorden ska gå under.. och vips är hela min planering förstörd. snällt, schysst, tack!

så, vad tror ni om det här. Bluff eller båg?

Och om någon kom fram till er och sa:
- Hej, du har bara några år kvar att leva.
Vad skulle du göra då?

Jag tror inte jag skulle göra så mycket speciellt egentligen, Jag skulle ta vara på varje kram och varje andetag som mina nära skulle ge mig. jag skulle berätta för dom hur mycket de betyder för mig och hur tom man är utan varandra.

Jag kan inte ens gå utan eran luft i mina lungor

Slut filosoferat. Godnatt / Malva


Kommentarer
Postat av: Maria

Hmm.. Om 4 år är jag inte ens färdigutbildad.. Skit också! :P

2008-08-08 @ 11:57:27
URL: http://marialindgren.blogg.se/
Postat av: Mamman



Vad vet vi egentligen om hur lång tid vi har här på jorden.....INTE ETT SMACK. SÅ STRUNTA I DOMEDAGSPROFETER OCH LEV MIN LILLA GRODA, OCH TRO PÅ EN FORTSÄTTNING!

Kramelikram från mamman

2008-08-08 @ 17:21:30
URL: http://grindelunda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0