Blueberry

Mycket har hänt sen jag senast skrev.

Det har varit Fäviken, Yran, Bad, Sol och båt åkning. Det har varit riktig sommar de senaste veckorna.


Bäst killen och bäst tjejen leker.. :D haha


Jag på kvällen när vi for ut och natt fiskade. Tyvärr var inte fiskelyckan med oss.
Även fast jag sjöng mammas fiske sång.
"Sol ute, sol inne, sol i hjärtat, sol i sinne". :)




Ibland är Strömsund rätt så bra :)

I måndas var jag och Tim och plockade blåbär, Utan att vi hade bestämt något så blev det helt plötsligt en tävling om vem som plockade mest. Jag måste ju erkänna att Tim vann, Även fast han fick med sig en massa Kråkbär.. :D! Du är bäst... På att plocka blå(kråk)bär. älskar dig. :)

Nu ska jag dricka te. För jag är Tussig. :)

Puss kram/ malin


Kommentarer
Postat av: mamman

Ja...ibland är Ström bra vackert. Härliga bilder. Och supergod kråkbärs...blåbärspaj bjöd du på minsann.



Läste förresten idag om en dansk restaurang som heter Noma. Där serveras en personligt komponerad meny med rätter tillagade av bl.a. lamm, myskoxe, KRÅKBÄR, och sjögräs från nordiska regioner som Grönland, Färöarna och Island. Fint värre...den restaurangen har förärats hela 2 stjärnor i Guide Michelin. Så Kråkbär kan ju inte vara så huvva farligt då!!



Godnattpuss från mamman din. Hälsa Tim

2008-08-07 @ 00:12:09
URL: http://grindelunda.blogspot.com
Postat av: Lolo

Wow!! Malin bloggar ;)

2008-08-07 @ 08:30:44
Postat av: Malin

ÄNTLIGEN! Haha! Är du hemma och är sjuk idag? Dom ringde mig imorse! :O Puss på dig

2008-08-07 @ 11:44:04
Postat av: Maria

Strömsund är skithärligt.. i små doser. ;)

2008-08-07 @ 11:47:31
URL: http://marialindgren.blogg.se/
Postat av: http://malings.blogg.se

SVAR!



Maria: Ja, ibland blir man lätt hemmablind.



Malin: Näpp, det var emma som var sjuk. Trodde du skulle komma, vi satt och väntade på dig..;) puss puss



Lolo: Ja jag vet, vilken prestation..:D



Mamman: åhå, ja men då hittade ju tim något riktigt kulinariskt (eller hur det stavas). Kanske kan sälja kråkbären till resturangen då? PUSSKRAM

2008-08-07 @ 20:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0