Cupcake

Jag fick en Muffins bok från mamma för ett tag sedan, men har inte testat något recept från boken föränn nu.
Tänkte att det vore passande nu när jag har så mycket blåbär hemma efter min och Tims blåbärs (kråkbärs) tripp. :)


(Mathildas hand och hennes muffin :) + ett super bra kort med min super kamera)

Så här blev iallafall resultatet, Riktigt Maffiga Café muffins.
Det jag tyckte var extra gott med dom här blåbärsmuffinsen var att dom inte var så himla söta.

Blåbärsmuffins
ca 6-8 st

2 ägg
2dl socker
1 dl yougurt eller gräddfil
(jag hade turkiskyougurt hemma, så jag tog det)
1 dl smält bregott
200g bläbär
5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
Vaniljkräm
(det struntade jag i)

Vispa ägg och socker pösigt i en skål. Rör ner yougurt eller gräddfil och
 bregott försiktigt i äggsmeten. Rör ner blåbären utan att krossa dom i smeten.
Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker i en annan skål. Rör försiktigt ihop
Mjölblandningen med ägg- och blåbärssmeten. Skeda upp smeten i muffins-
formar och grädda i 225 grader i ca 15-20 minuter.
Servera med en klick vaniljkräm på varje muffin. 

Testa vettja



Såhär ser boken ut.
Mera Maffiga Muffins
Jätte roliga recept i den.

Puss kram/ Malin, Bagaren

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Dom där såg väääldigt goda ut.....

2008-08-15 @ 20:37:15
Postat av: malin

SVAR:

Svärmor, du får gärna smaka!! :)

2008-08-16 @ 00:26:29
URL: http://malings.blogg.se/
Postat av: Mamman

Bläbär vad är det??? Står så i receptet.

Ser i alla fall smaskiga ut, just för att de var så söta och ojämna.



Kram mamman

2008-08-17 @ 19:50:23
URL: http://grindelunda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0