"Jag skulle bara hämta en boll"

Så då var 150 års festen över. Ganska tidig och lugn kväll. Men mycket trevlig med många skratt.

 
Här har vi det vi åt, festplanka från simon mm.
Glömde ta kort på efterrätten, men det är ju ändå
inte så intressant att se.


Födelsedagsbarna: Classe, Mammi och Orvar. Världens bästa morbröder
och världens bästa mamma. :)


"Barna": Petter sitter ner, stackarn som är den enda killen i gänget..
 förutom Algot då.. Han som man ser med brun och vit svans.
Sen ser vi Denise, Jag, Mikamela, Mathildan och i rosa framför oss står
ingen mindre än liten Maja.


Bihangen: Jens och Maria, ganska bra bihang ändå.. :)! Jens är gift med
mamman och Maria är gift med min morbror Orvar.


När vi satt och åt middagen så kände sig hunden Algot (Classes lilla son) väldigt
väldigt ensam. Så han började skälla hjärtskärande för att vi skulle ge honom någon
uppmärksamhet, utan vidare resultat. För då skrek Orvar:
- Håll käft hund jävel!
Då svarade Classe med bäbis röst:
- Nä nu ska du va tyst pappas lilla pojke, JA nu ska du va tyst. :)

En annan grej som vi skrattade länge åt var när Maja och Petter råkade skjuta
upp en boll i Klätter Björken, Och Petter klättrade upp för att rädda bollen.
Orvar blev då lite orolig att hans son skulle ramla ner så kan kutar ut för att se hur
det går. Och ropar då upp till Petter:
- Va håll du på me pöjk?
Och Petter som är 14 år och kommit i målbrottet, pratar oftast väldigt mörkt.
Men nu när han ropade tillbaka till O så blev rösten helt plötsligt i samma tonläge
som den var när han var 7 år, Så med pipig barn röst svarar han:
- Jag skulle hämta en boll

Är svårt att skriva ner hur roligt det var, men var iaf verkligen super kul. Mathilda Vek sig av skratt :)!


Världens sötaste Maja.

   
Mikamela och Nisses Foto min.  :)


Mathilda har länge varit sur över att jag aldrig lägger ut något fint kort på henne.
Så vi gjorde en liten fotosession, Det här är resultatet, vad tycks?


Come out come out wherever you are



Näe nu får det räcka. Godnatt på er.

Puss kram/ M 

Kommentarer
Postat av: Mamman

Hahaha...vilka bilder. Tack för en trevlig kväll.

Kram mamman.

2008-08-17 @ 18:39:45
URL: http://grindelunda.blogspot.com
Postat av: lillmarie

hade min mamma varit gift med honom hade jag lätt gjort försök att få omkull han.hihi

2008-08-18 @ 18:12:35
Postat av: malin

Svar: Lillmarie, Jag mår illa av din kommentar!! Äckel!

2008-08-18 @ 21:51:02
URL: http://malings.blogg.se/
Postat av: lillmarie

oj vad du tar i haha.inte meningen att göra dig arg.han är några år äldre än oss men ser bra ut tycker jag.tycker inte du hihi.vi delar på en flaska vitt och bråkar lite sen;)

2008-08-19 @ 21:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0