Nostalgi

Eftersom jag avslutade igår kväll med en nostalgilåt.
Så måste jag ju börja den här dagen med en annan nostalgilåt. :)
En annan favorit som jag dansade till som en galning när jag var några år gammal.

Black box- ride on time


Nu kan jag inte sluta. Slutet av 80-talet har tagit tag i mig. 
Den här låten tillägnar jag mamma. 
Technotronic- pump up the jam


Kommer aldrig glömma när jag och mamma åkte till Härnosand tillsammans.
På p3 spelade dom gamla godingar och Pump up the jam började dunka ur högtalarna.
Jag tänkte bara: Ja den här kommer jag ihåg, och så tittar jag på mamma.
Mamma sjunger (högt) ut till pump up the jam, Alltså hon kan varje ord.. Hon spelar till låten med fingrarna.
Jag skrattade och började sjunga med, men sen slog det mig...
Är det så här galen jag kommer bli när jag är 40+ och en "gammal Goding" spelas på radion?

Pump up the jam, Pump it up
Ha en bra dag/ Malin Palin Kaddevadde Valin.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tillochmed jag känner igen de här låtarna och jag är INTE från 80-tale ;p

2008-08-22 @ 12:42:28
Postat av: Mamman

Haha...självklart kommer du att bli lika galen!!! Vad trodde du?

Men det är inte att vara galen, det är att LEVA LIVET LEVANDE!!!

Kramar och pussar från mamman

2008-08-22 @ 19:32:17
URL: http://grindelunda.blogspot.com
Postat av: Mamman

Nej du kanske minns dom för att dom är från 90-talet faktiskt. Om det är du lilla Tildi som kommenterat?

Kram o puss till er båda från mamman

2008-08-22 @ 19:38:23
URL: http://grindelunda.blogspot.com
Postat av: Mamman

OK då...jag hade fel. De är från det ljuva 80-talet.

Kram från mamman

2008-08-24 @ 13:59:28
URL: http://grindelunda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0