för en lång lång tid.

Igår var jag hel knäpp. Var riktigt stressad på morgonen för jag skulle på min praktikplats vid kl 9 och hämta ett schema, skulle ut på stan och köpa en kofta till Jessican och sen skulle jag följa med när sara tatuerade sig och sist men inte minst skulle jag hämta födelsedagsbarnet Linda och åka hem. Så jag var lite stressad att trycka ihop allt det här.

Men iaf så gick jag ut i god tid.. Och låser upp bilen. Kliver in i baksätet för att hämta borsten.. sen lägger jag nycklarna på framsätet. Jag stänger bildörren och börjar sopa av bilen för det hade ju snöat kanske 2 dm..:P
När jag är på bakluckan och sopar hör jag ett  KLICK. Bilen LÅSTE sig själv. Jag fick panik, Nycklarna låg ju på framsätet och väntade på att jag skulle sopa bort snön.

MIn första tanke var att ringa tim. Så jag ringde han och han sa att han skulle ringa runt lite och kolla.
Men då blev jag arg på mig själv, Det här ska jag väl klara själv. Så jag gick in igen, tog tram en telefonkatalog.. och slog upp lås..haha eftersom bilen var låst (det var det första jag tänkte på). Hittade ett nr till en låssmed som jag ringde.
- Välkommen till hmm hmm låstjänst.
- Hej, kan ni låsa upp bilar?
- Nä tyvärr.
 Jag avger världens suck. suuuuuuuuuuuuuuuck. 
Men iaf så hittar kvinnan ett nr åt mig. Som jag ringer och får höra fin klassisk musik i några minuter, men sen får jag prata med en kille. Jag berättar hela historien för honom och han skrattar jätte mycket. han frågar en massa frågor om vart jag är, vilken som står som ägare på bilen mm..
sen säger han att en gubbe kommer och hjälper mig inom en timme, och att han ska ringa mig 10 minuter innan han kommer och hjälper mig. Och då tänker jag, Toppen. För då hinner jag ju till min praktikplats innan. Nu var klockan kvart i 9.

Så jag springer bort till stället där jag ska ha praktik.. och när jag kommer in inför dörrarna ringer min telefon. så klart. En annan kille säger att han är på väg, att han redan är på alnö. Men vi kommer iaf överens om att han ska åka och öppna bilen även fast jag inte är där.

Sen ringer tim. och säger att: ja bara så du vet malin kan dom inte öppna bilen. Nähe säger jag. Men bara så du vet tim, så har jag redan fixat allt.

tänk va jobbigt det måste vara att vara kille, dom tror sig veta allt och kunna allt. medan vi tjejer.. vi kan allt redan, och om vi inte kan det så ordnar det sig ändå.


godmorgon / malin.

image26
min lilla mellan syster och Jag. Puss på mathildan.


Kommentarer
Postat av: Emma

Du är rolig du malin!!! Höll på att skratta ihjäl mig när du berättade:-) Gick det bra för Sara att tatuera sig? kram

2008-03-19 @ 15:39:39
Postat av: Marie

Haha härlig start på dagen! Tur att det gick bra :) Puss

2008-03-19 @ 18:22:34
URL: http://marieguld.blogg.se
Postat av: Sofie

Tjejer kan! ;D

2008-03-19 @ 22:19:56
URL: http://sofiespekulerar.blogg.se
Postat av: Tessan

Hejja Malin duktigt:) Jag har också låst in nycklarna en gång,.. då bilen var igång:P haha:)

2008-03-25 @ 14:15:17
URL: http://tessano.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0