Tjena Rumpan

Idag har jag haft praktiskt prov. Jag fick Intra muskulära injektioner.

När jag kom in i rummet där jag skulle göra mitt prov så såg jag bara en rumpa ligga på sjukhus sängen.
AHA tänkte jag.

Jag fick börja med att ta puls och blostryck på min lärare. när jag tog blodtrycket, hörde jag absolut inget undertryck. Härligt, tänkte jag. All nervositet har gjort mig döv på kuppen (igår när sara tog pulsen på mig var den uppe i 94, HALLÅ?).  Aja men det gjorde tydligen ingenting, jag kunde ju tekniken.

Sen fick jag börja med som riktiga grejorna. Jag tog fram en spruta, en uppdragningskanyl, drog upp låtsas medicinen. 

Sen tog jag med mig sprutfatet med alla grejorna, gick fram till Sängen där min patient, röven låg.. och började dela in rumpan för att se där jag skulle sticka.  Då säger min lärare:
- men malin har du inte glömt något nu?
- JA MEN HERREGUD (inte för jag vet vad han skulle hjälpt mig med) JA.  
Sen fortsatte jag:
-Hej Anna (på ordinationen stod det att röven hette Anna), vad är ditt personnummer, Nu ska du få en injektion av mig, så du slipper ha så ont. Det kommer sticka till lite och spänna lite. Men det kommer gå bra. bla bla

Vet ni hur löjligt det kändes att stå och prata med en plast rumpa? Löjligt. haha. men kul.


Nu ikväll Ska jag bjuda emma på mat, eftersom hon hämtade mig på tågstationen i måndas.
Det blir Biteline den här gången.  Mums.


Puss/ Malin

Kommentarer
Postat av: mathildan

du skulle sagt; how you doing? ;)

2008-03-26 @ 19:45:21
Postat av: Marie

Haha :D Det hade varit roligt att se

2008-03-26 @ 22:20:33
URL: http://marieguld.blogg.se
Postat av: Emma

Jag är så snäll som skjutsar dig över allt!!!

2008-03-27 @ 10:00:07
Postat av: Malin

Hahah fan vad jobbigt att prata med en plast rumpa!

2008-03-28 @ 15:07:23
URL: http://Ducimus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0