Tåg trubbel

I måndas så satt jag mig på bussen till Östersund.  Upptäckte att bussen hade internet. Tack 63:an!

Sen när jag kom fram till Östersund så träffade jag min fina vän Nathalie och fikade lite och surrade ihjäl någon timme. Sen följde hon mig till tåget.

Jag hoppade på tåget, hittade en fin fönster plats. Och dessutom var jag sjukt kissnödig.  Satt ett tag tills jag inte klarade av mer.. Sen gick jag väldigt fort till toaletten på tåget. Kikade ner i Toan och vad ser jag då? Jo... Bajs, skit, poop. Någon har sprut lackerat hela toan. Jag trodde jag skulle kräkas. Fattar inte hur man kan göra sådär på en offentlig toalett? Usch! Sprang där ifrån och satt mig vid min fina fönsterplats och hyperventilerade, och var lika kissnödig som innan.

Sen fördrev jag tiden genom att lyssna på lite musik och hux flux var jag framme i Sundsvall.

Skyndade mig ut från tåget och sprang in mot centrum, min plan var att hinna med stadsbussen ut till Alnö.  När jag har kommit halvvägs till centrum så kollar jag in mig själv i ett skyltfönster och ser att något fattas.
Datorväskan på axeln - Check.
Min Svarta Väska - Check
Min Röda resväska - ?????

Fick panik, jag hade glömt kvar min resväska med alla mina kläder i på tåget. Jag sprang, som en galning tillbaka mot tågstationen och en liten bit bort ser jag personalen som jobbade på tåget.

Går fram till dom och säger:
- Hej, hej, Ursäkta.jag råkade glömma min resväska på tåget.
- Men din jävla klantskalle. Säger då kvinnan som jobbade på tåget.  Ja tack, jag håller med dig.

Sen gick vi 3 tillsammans bort mot tåget, dom låste upp tåget. Och sen var allt frid och fröjd.
Jag sa tack tack tack tack (precis 4 gånger sa jag tack) och sen sprang jag iväg,
hand i hand med min röda resväska från OKQ8,
och sen väntade jag i en halvtimme tills nästa buss till alnö kom. 




Malin i ett nötskal.

God natt.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, sschysst kommentar av personalen ;)

2008-04-02 @ 17:30:28
URL: http://sofiespekulerar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0