KTC

Idag har vi varit uppe på Ktc och haft praktiska saker. JÄTTE KUL! Har haft temp, puls och blodtryck idag, inget man inte gjort förr, men ändå riktigt roligt!
Så här skulle det ha varit varje dag, det är ju sånna här saker man vill göra. Men nu blir det ju några veckor fram till praktiken som det bara blir praktiskt iaf, super kul!

På praktiken ska jag vara på hemtjänsten här på Alnö. Hoppas det blir kul. Känns spännande att få göra sjuksköterske uppgifter och lägga alla undersköterske uppgifter åt sidan. =D längtar!

En tjej i våran klass har en liten bäbis i sin mage, och idag kände vi lilla foten.. :D Det var så mysigt, man ryser i hela kroppen av hur fantastiskt det är. Tänk att det är en liten människa i hennes mage, och i maj får vi träffa den lilla personen. Jag är så facinerad av hur häftigt det är. Våran lärare som är barnmorska sa att hon skulle ta med sig en tratt eller vad det kallas så man kan höra barnets hjärtljud mm. Vad häftigt!! fungerade inte med stetoskåp, jag testade..:D haha.

Aja det är ju bara att fortsätta plugga direkt när man är klar.. så man får kalla sig själv barnmorska också :).

imorgon blir det ergonomi!

Kommentarer
Postat av: Therese

du kommer bli en utmärkt barnmorska:)

2008-02-27 @ 15:30:20
URL: http://tessano.tjejsajten.se
Postat av: Gamm grannen

Oj vad brydd jag blev nu. jag visste inte att du hade blogg och så surfade jag in här och skrev till dig. men nu hittade jag en kommentar från dig som också nyss var postad:) roligt. Jadå det kommer men den är inet så snygg..;) aa :) Det kommer:D hoppas du har det bra i lilla staden:) puss och kram

2008-02-27 @ 15:55:49
URL: http://tessano.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0