komplimanger

När man jobbar med äldre som jag gör så får man väldigt ofta fina komplimanger.

Nu ikväll fick jag höra:

"Du är så himla fin, Man kan inte se sig mätt på dig"

"Vilka dekorativa örhängen du har"

"Gud vilka fina ögonfransar du har"

Det finns verkligen de här äldre människorna som sätter sig fast på hjärtat som man aldrig glömmer. Tack tack för att jag får lära känna er härliga människor.

Minns en gång för flera år sedan.. jag var väldigt ledsen och det sken väl igenom när jag hjälpte en tant.
Då frågar hon mig:
- vad är det som har hänt, är du ledsen?
-Nä jag har bråkat lite med en kille. svarade jag.
Då sa hon:
- Ska jag slå han åt dig?

Och så var min dag glad igen. haha..:D

Godnatt, Puss kram/ Malin..



Kommentarer
Postat av: Lolo

Du är så söt Malin :-)

2008-07-16 @ 09:00:14
Postat av: Maria

Haha.. Ja, gamla människor är härliga, och ibland säger dom då de mest oväntade saker. :)

2008-07-19 @ 14:54:44
URL: http://marialindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0