15 år

Sluta dröm om det ljuva livet,
vi kommer aldrig va med om det
Och be aldrig mer om ursäkt
för sakerna du aldrig gjorde

Men det äter upp dig när du
ligger i din säng.
Åh gud det gör så ont att nåt
så nära kan va så långt bort.





Igår kväll satt jag och Marie och "pratade" lite.
Vi surrade om allt som hände när vi var 14-15 år.
Det var då vi började köra vespa (Svea och Asta hette dom).
Det var då vi började använda på tok för mycket kajal.
Det var då vi började lyssna på Håkan Hellström & Kent.
Det var då vi träffade och dansade till Melody Club.
Det var då man fick gå på yran....Själv. STORT!
Jag tyckte att SVEA var det coolaste märket som fanns.
Det var då vi ljög för våra föräldrar om allt (iaf jag).
Det var då vi började jobba på sema.
Festival var en så jäkla bra film.
Det var då vi började bli intresserad av killar.
Och.. vi gjorde succé på melodifestivalen. haha.

Mycket hände då. Kollade igenom en massa gamla kort igår
och skrattade för mig själv.
Så himla roligt att tänka tillbaka.
Det är väl såhär det känns att vara gammal. haha.

Mariiii min vän enda sen förskolan, min toakompis,
min vän i vått och torrt, min bästis.
Du har alltid funnits där. Och även om du är några mil bort
så har jag aldrig varit rädd att vår vänskap ska försvinna.
SvEa + AsTa = 4-EvEr


Imorrn ska jag och syrran dansa loss till Håkan.
Kommer bli hur skoj som helst.

Puss kram / MALIN

"Jazzhuset e fullt av trix å coca cola-chiks å kicks. han har skrivit det och det, och Hon e där från sex till sex. Och ut på synthesizer-golvet, Ner i ljuva livet. Upp på taken, Över staden, Under fabriksmolnen. Jag ser:
Elvispojkarna som slänger upp påskliljorna, andra Långgatan-flickorna, med hjärtat av på mitten, när Jag går runt här i feber, nere vid kanalerna och nån dag är Jag glömd här..."


Kommentarer
Postat av: Fadern

Hejdu,du tror att du kunde lura oss men tyvärr måste jag göra dig besviken,jag och din mamma Gunilla vet nog det mesta,tyvärr.Tjingeling

2009-02-12 @ 10:51:19
Postat av: Anonym

2009-02-12 @ 10:57:28
Postat av: Mamman

Haha...vilket härligt inlägg. Så Du börjar bli gammal nu? Och Du tror att du lurat både mig och fadern helt och hållet...men där tror Du fel ;)



Hoppas ni får det alldeles underbart ikväll.

Dansa för mig till Klubbland, och den där sköna bluesen han lirar, men som jag inte kan höra ett ord av vad han sjunger den gode Håkan.



Hälsa Tildi och alla dina klasskamrater. Själv ska jag på kyrkokören...det är drag där också...kanske.



Kram från mamman

2009-02-12 @ 18:37:44
URL: http://grindelunda.blogspot.com
Postat av: mamman

Haha...vilket härligt inlägg. Så Du börjar bli gammal nu? Och Du tror att du lurat både mig och fadern helt och hållet...men där tror Du fel ;)



Hoppas ni får det alldeles underbart ikväll.

Dansa för mig till Klubbland, och den där sköna bluesen han lirar, men som jag inte kan höra ett ord av vad han sjunger den gode Håkan.



Hälsa Tildi och alla dina klasskamrater. Själv ska jag på kyrkokören...det är drag där också...kanske.



Kram från mamman

2009-02-12 @ 18:38:58
URL: http://grindelunda.blogspot.com
Postat av: mamman

Ska du ha ett tredje inlägg också med samma innehåll...eller ?????



Kram igen :)

2009-02-12 @ 18:46:00
URL: http://grindelunda.blogspot.com
Postat av: marie

Du är söt du! Jag har så många roliga minnen tillsammans med dej! Kan sitta och skratta för mig själv ibland :P



Jag har gått runt och nynnat på Kom igen Lena flera veckor nu och så skriver du den här nu! Hehe. Jag blir glad när jag lyssnar på Håkan, Melody Club och Mando Diao. Jag vill bara dansa och hitta på massa roligheter! Vi får se till att hitta på massa skoj framöver och till sommaren så klart!



Ha så kul på håkan ikväll! Glad att jag har dej som vän! LOVE

2009-02-12 @ 19:55:12
URL: http://www.marie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0