det gör inte ont så länge du är med mig..

Nu gör det väldigt ont.
För 3 månader sedan var vi sambos, Du lagade mat åt mig varje dag, om jag hade ont i magen värmde du en värmekudde åt mig, när jag var förkyld bäddade du ner mig, vi kramade varandra, när jag var ut och festade satt du uppe och väntade på mig, du var världens bästa smakråd, vi dansade i köket, du förhörde mig, när jag var ledsen tröstade du mig, du skrattade med mig, du irriterade mig, du älskade mig, du fanns där för mig.


(mitt favoritkort på farmor, från mathildas student)



21 september 2010 somnade du in. Nu har himlen fått världens ärligaste (ibland för ärlig ;) ) ängel.
En liten envis ärlig härlig feministängel.
Och det gör så ont, för du är inte längre med mig.


Saker jag lärt mig av farmor:
1. Den kvinna som slår sin man håller sig rask och kry.
2. Det är högt i tak.
3. Det är okej att äta huuur mycket choklad man vill, när man vill. Annat godis är också okej.
4. Får i kål är inte gott.
5. Man ska inte krusa karlarna.. Dom ska krusa dig!!
6. Att sy armband.
7. Svart är en feg färg.
8. Jag passar inte i blått.
9. Man ska vara ärlig (till en viss gräns).
10. Det är fult med svarta gardiner.
och mycket mycket mer..


Puss/ Farmors lilla pussgurka.

Kommentarer
Postat av: mamman

Många sanningar i Gudruns smak :)

Tänk vilken tur farmor hade som hade Dig där i tre år, och Tildi där nu i sommar. Ni var oerhört viktiga för Er farmor. Det sa hon till mig många gånger!



Kramar från mamman

2010-09-24 @ 15:16:04
URL: http://grindelunda.blogspot.com
Postat av: kloss

nr1 gillar jag! Sen den dag du berättade det, har jag nästan levt efter det mottot! <7

2010-09-24 @ 18:40:24
URL: http://kloss.blogg.se/
Postat av: Therese

Åh vad fint skrivet GS...

2010-09-24 @ 19:25:29
Postat av: sofie.

fint skrivet malin!

2010-09-26 @ 10:57:25
URL: http://so0fie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0